Dzięki za podpowiedź!
Z tą rurką węglową węglową do Jaskółki, to miałem jakieś zaćmienie, że wcześniej na to nie wpadłem - faktycznie lekko wychodzi i raczej wystarczy sztywności. Spróbujemy.
Mam jeszcze takie rozterki co do wyczynowego stożka...
Wymiary aż do dziesiętnych milimetra - 12,1 - 7,7 - są czymś podyktowane? Czy to tylko jakiś standard producentów dla F1H?
Mam stożek od Jaromira Orela 13,8 - 5,6 x 660; 8g (po obcięciu 13,8 - 7 x 550; 7,25g) - chyba nie będzie za gruby u nasady? 14 - 7 x 550 - podoba mi się taka proporcja.

W skrócie...
Tak cienkie stożki robicie ze tylko względu na ciężar i bezwładność, czy także chodzi minimalną powierzchnię boczną belki?
Pytam o takie szczegóły, bo cały czas mamy problemy ze statecznością na holu, ale lataliśmy na strasznie grubych kadłubach (proste konstrukcje dla młodzików) - ciekawi mnie, czy przejście na kadłub ze stożkiem coś poprawi w fazie holowania?
Pozdrawiam,
Tomek
PS Michał, Latasz w F1A?