Regulamin klasy F1A standard

Free Flight Krosno

Regulamin klasy F1A standard

Postprzez kubit » Czwartek, 17 Grudzień 2020, 19:02

Propagator i inicjator klasy F1A standard Prezes Ryszard Lewandowski zainicjował dyskusję na temat regulaminu klasy F1A standard, w której według dotychczasowego regulaminu rozgrywane są od kilku lat zawody.
Na podstawie mojego 65 letniego doświadczenia w startach modeli klasy F1A ( dawniej A-2) proponuję przyjąć następujący regulamin klasy F1A standard, który można zawrzeć w jednym zdaniu:

Klasa F1A standard to klasa F1A, w której dozwolone jest wykorzystanie wyłącznika czasowego jedynie do ograniczenia czasu lotu.
Uzasadnienie:
Taka definicja pozwala na stosowanie haków dynamicznych w tej klasie. Klasa F1A standard powinna wzmacniać sportowy charakter modelarstwa lotniczego.Taki charakter zapewnia zastosowanie haków dynamicznych. Zwiększa to atrakcyjność holowania modeli, wyszukiwania noszeń, pozwala w tym zakresie szkolić juniorów, którzy obecnie nie posiadają takich umiejętności. Typowy start juniora w MIstrzostwach Polski i innych zawodach to start "na krechę". Proponowana przez mnie definicja sprawia, że zakupione bardzo drogie modeli z LDA nie będą gwarantowały jakiejkolwiek przewagi nad modelami zbudowanymi z minimalnym wykorzystaniem materiałów kompozytowych a więc modeli tanich.
Stanisław Kubit
kubit
 
Posty: 237
Dołączenie: Środa, 8 Luty 2006, 23:23
Miejscowość: gliwice

Re: Regulamin klasy F1A standard

Postprzez Piotr Świerczyński » Wtorek, 5 Styczeń 2021, 21:07

Witam,
Na wstępie pragnę życzyć wszystkim samych przyjemności w uprawianiu sporów modelarskich w nowym 2021 roku, a kolegom o chorych ambicjach powściągliwości i empatii.

Wracając do meritum mojego wpisu, popieram propozycję Stanisława dotyczącą regulaminu F1A standard. Uważam że tak sformułowany zapis nie faworyzuje żadnego z zawodników a tylko stawia granice rozbudowy mechanicznej modeli, natomiast możliwość przemieszczania się z modelem spowoduje rozwój umiejętności zawodnika.
Jak już tu został poruszony, trącony, zakres szkolenia juniorów to uważam że takowego nie ma. Bo trudno nazwać czynność wykonywaną pod dyktando instruktora " ciągnij,ciągnij puść. K...wa zobacz co zrobiłeś" szkoleniem. Poziom wyszkolenia juniorów jest żenująco niski, są bezradni, nie samodzielni a wyniki na zawodach to jedynie Boska zasługa.
Piotr Świerczyński
 
Posty: 2
Dołączenie: Niedziela, 7 Czerwiec 2009, 22:17

Re: Regulamin klasy F1A standard

Postprzez Marcin Prus » Piątek, 1 Październik 2021, 17:03

Czy w ww. modelach jest możliwość zastosowania zdalnego determalizatora?
Marcin Prus
 
Posty: 7
Dołączenie: Piątek, 26 Lipiec 2013, 09:49

Re: Regulamin klasy F1A standard

Postprzez Michau » Poniedziałek, 4 Październik 2021, 09:29

Tak, ważne żeby wyłącznik mógł realizować tylko jedną funkcję (czyli np zwalniać linkę statecznika poziomego), a czy będzie się to odbywać po zadanym czasie czy poprzez zdalne wywołanie tej czynności, to nie ma już znaczenia.
Michau
 
Posty: 33
Dołączenie: Środa, 4 Luty 2015, 00:31

Re: Regulamin klasy F1A standard

Postprzez Marcin Prus » Poniedziałek, 4 Październik 2021, 16:00

Super. Dziękuję za odpowiedź.
Jedyny mój model z zegarem odleciał w siną dal (to w sumie chyba jakiś tam sukces). Nowego nie mam skąd wziąć i pomyślałem, że zdalne sterowanie może być dobrym wyjściem również z punktu widzenia treningu bo po nieudanym holu nie muszę czekać zadanego czasu tylko od razu sprowadzam model na ziemię i startuję od nowa.
Marcin Prus
 
Posty: 7
Dołączenie: Piątek, 26 Lipiec 2013, 09:49


Powróć do F1A, F1B, F1C, F1D, F1E, F1G, F1H, F1J, F1K, F1L, F1P, F1Q, F1R - swobodnie latające

cron