Swiadectwa Kwalifikacji

Swiadectwa Kwalifikacji

Postprzez Marek Szufa » Piątek, 3 Marzec 2006, 00:47

Witam
Przepraszam Wszystkich, że tak długo nie dawałem znaku życia i swojej działalności, ale oprócz działalności w KM, muszę jeszcze pracować zawodowo a ponieważ pracę mam „wyjazdową”, to po prostu czasami muszę zniknąć. Zapewniam Was jednak, że sporo spraw „popycham „ do przodu i mam nadzieję z pozytywnym skutkiem. Sprawa tych nieszczęsnych świadectw - myślę macie tego świadomość- nie jest taka prosta do odkręcenia. Nie jest to w tej chwili czyjaś dobra czy zła wola, ale nie można było do tej pory znaleźć sposobu na sensowne załatwienie jej. Ugotowano nam tę „strawę”, jak niektórzy z Was się dobrze domyślają , w określonym celu. W międzyczasie, t.j. od mego ostatniego w tej sprawie postu, próbowałem załatwić pozytywnie ten problem na dwa sposoby ale niestety wychodziło na to , że nie będzie to droga najszybsza . We wtorek, wracając z N.Y. wymyśliłem mam nadzieję najszybszy sposób. W środę pojechałem do ULC i przedstawiłem pomysł Panu Inspektorowi, wspólnie zmodyfikowaliśmy sposób działania i po wskazaniu przez niego adresata napisałem pismo, które według niego ma prawie 100% szansę na pozytywne załatwienie i to w krótkim czasie. Muszę tu powiedzieć, iż ULC jest dla nas w tym przychylny, ale sprawę za ich poparciem muszą zalegalizować w wyższych urzędach.

Pozdrawiam i proszę o cierpliwość, naprawdę działamy ostro i dużo, ale spraw z którymi jako nowa KM w AP zderzamy się jest mnóstwo, a otoczenie w którym działamy nie jest nam przyjazne i pomocne.


Pismo do ULC



Pan
Krzysztof KAPIS
Prezes
Urzędu Lotnictwa Cywilnego


Aeroklub Polski wnioskuje o dokonanie zmiany przepisu 2.1.3 załącznika nr.3 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 5.09.2003r. w sprawie licencjonowania personelu lotniczego.
Dziennik ustaw nr.165 poz.1603 ze zmianami, w obecnym brzmieniu:

„Świadectwo wymienione w art.95 ust.2 pkt.5 ustawy jest wymagane w odniesieniu do modeli latających o masie dopuszczalnej do lotu przekraczającej 5 kg z napędem innym niż napęd gumowy, sterowany sygnałami radiowymi.”

Na przepis w brzmieniu:

„Świadectwo wymienione w art.95 ust.2 pkt.5 ustawy jest wymagane w odniesieniu do modeli latających o masie dopuszczalnej do lotu przekraczającej 25kg.(bez paliwa), z napędem innym niż napęd gumowy, sterowany sygnałami radiowymi.”

UZASADNIENIE

Przepis ten w obecnym brzmieniu jest ewenementem w skali światowej. Został wprowadzony bez głębszego i merytorycznego przemyślenia, bez uwzględnienia konsekwencji i skutków jego wprowadzenia.
Przepis ten w obecnym brzmieniu, uniemożliwia polskim modelarzom lotniczym kontynuowanie swojego uprawianego od lat hobby, jak również uniemożliwia rozegranie większości imprez sportowych w naszym kraju. Paradoksem jest tutaj to iż dotyczy to najciekawszych, najbardziej widowiskowych i najbardziej popularyzujących modelarstwo i lotnictwo imprez, które od kilkudziesięciu lat są bezpiecznie rozgrywane w naszym kraju. Zasadniczy problem, jaki powoduje ten przepis w obecnej formie, jest taki, że u progu sezonu w naszym kraju nie ma- na chwilę obecną- możliwości wypełnienia wymagań związanych z jego wymogami. Do chwili obecnej nie ma w kraju egzaminatorów Państwowej Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej, którzy mogliby przyjąć egzaminy (teoretyczne i praktyczne) od modelarzy. Nie ma banku pytań, który musiałby istnieć w wypadku gdyby egzaminy takie miałyby być przeprowadzane. Nie ma nawet odpowiednich druków dokumentów do ich zaewidencjonowania. Przepis ten w obecnej formie zamyka drogę do modelarstwa lotniczego całej młodzieży, która nie ukończyła 16-go roku życia, co wydaje się być co najmniej niepoważnym biorąc pod uwagę fakt, że przepisy tej samej ustawy dopuszczają młodzież po ukończeniu 15-go roku życia do samodzielnego pilotowania tak poważnych statków powietrznych jak : lotnie, paralotnie oraz MOTOLOTNIE. Gdyby przepis ten miał pozostać w obecnej formie, cały sezon modelarski 2006roku w naszym kraju będzie stracony i martwy. Należy tu podkreślić, iż Polska jest jedynym krajem na świecie, w którym takie uregulowanie prawne istnieje. Gdyby zapis taki miał pozostać, to nawet w przyszłości (zakładając że polscy modelarze uzyskają wymagane nim świadectwa kwalifikacji), w Polsce nie będziemy mogli rozegrać ani jednej imprezy międzynarodowej, gdyż żaden modelarz na świecie nie posiada ekwiwalentnego uprawnienia- „LICENCJI do pilotowania modeli”.
Jednocześnie należy tu powiedzieć, że obecnie w Polsce tak jak w wielu krajach na świecie, aby uczestniczyć we współzawodnictwie sportowym w modelarstwie lotniczym, funkcjonuje od lat sprawdzony i działający system nadawania Licencji Sportowych.
System, u podstaw którego leży szkolenie adeptów modelarstwa lotniczego. System ten funkcjonuje w ramach statutowych działań Aeroklubu Polskiego, na bazie doświadczonej kadry instruktorskiej.


Przewodniczący Komisji Modelarskiej Sekretarz Generalny
Aeroklubu Polskiego Aeroklubu Polskiego




Marek Szufa Miroslaw Izydorczak
Z lotniczym pozdrowieniem
Marek
Marek Szufa
 
Posty: 26
Dołączenie: Wtorek, 7 Luty 2006, 00:47
Miejscowość: Podkowa Lesna

Postprzez Radek Oleksy » Piątek, 3 Marzec 2006, 09:06

No to mnie uspokoiłeś !!!
Czekam z niecierpliwością na sygnał !

Radek
Awatar użytkownika
Radek Oleksy
 
Posty: 85
Dołączenie: Piątek, 17 Luty 2006, 12:39
Miejscowość: Odolanów

Postprzez Roman Białoskórski » Piątek, 3 Marzec 2006, 13:21

Tak !
To jedyne co mozna nazwać rozsądnym rozwiązaniem .

Pewnie nie jest to w kursie problemu ale po nazwisku (nazwiskach ) powinniśmy poznać wnioskodawców wersji 5 kg celem wyeliminowania ich z jakiejkolwiek działalności w zakresie tworzenia przepisów (jakichkolwiek ) w modelarstwie.

Skoro raz przedłozyli prywatę ponad interes grupy to kolejny raz zrobią to samo. Nie mozna im dać takiej szansy .
Roman Białoskórski
 

Postprzez Robert SZal » Środa, 8 Marzec 2006, 22:51

Cześć
A co z badaniami dla pilotów r.c. Podobno wg. nowych przepisów też trzeba je zrobić hahaha.
A Ci co ważą ponad 100 kg muszą zapomniec o lataniu r.c. podobno , czy to prawda, jak tak to jakaś paranoja opętała tego co pisał nowe przepisy.
Pozdrawiam Robert
Robert SZal
 

sylabusy

Postprzez Jerzy Zieliński » Piątek, 11 Sierpień 2006, 12:26

Wnioski - wnioskami, pisma - pismami, a ULC twardo zmierza w kierunku egzaminowania na Świadectwa kwalifikacji.
10.08.2006 na stronie ULC http://www.ulc.gov.pl/index_1.php?dzial ... 10_08_2006 pojawiła się informacja Komisji Egzaminacyjnej ULC o tzw. sylabusach, czyli opracowaniach na temat wymaganego zakresu wiedzy na egzaminach LKE.
Na stronie http://www.ulc.gov.pl/index_1.php?dzial ... k=sylabusy jest dokument dotyczący FMP - świadectwo kwalifikacji pilota-operatora modelu latającego.
Polecam ściągnięcie http://www.ulc.gov.pl/download/doc/FMP.doc i poczytanie co musimy wkuć na egzamin.
Mnie szczególnie rozczuliły rozdziały:
PRZEPISY DOTYCZĄCE CZASU PRACY I WYPOCZYNKU CZŁONKÓW ZAŁÓG STATKÓW POWIETRZNYCH ORAZ KONTROLERÓW RUCHU LOTNICZEGO
WYBRANE ZAGADNIENIA Z LOTÓW NA DUŻYCH WYSOKOŚCIACH
6.Hipoksja
7.Czynniki mające wpływ na hipoksję
8.Czas użytecznej świadomości (TUC)
9.Hiperwentylacja
10.Postępowanie podczas hiperwentylacji
11.Rozszerzanie/sprężanie gazów
12.Choroba dekompresyjna
EFEKTY DZIAŁANIA PRZYSPIESZEŃ NA ORGANIZM PILOTA
13.Podstawowe pojęcia z zakresu przyspieszeń
14.Przyspieszenia występujące podczas lotu
15.Podstawowe efekty fizjologiczne działania przyspieszeń
16.Efekty sensoryczne działania przyspieszenia
itp.
To, co bezpośrednio dotyczy modelarstwa jest "w opracowaniu".
Nie wiem, czy śmiać się, czy zabrać za naukę, czy zacząć być "nielegalnym"?
BG-80, SP-1890, POL-1890
Jerzy Zieliński
 
Posty: 69
Dołączenie: Piątek, 31 Marzec 2006, 11:44
Miejscowość: Włocławek

Postprzez chrisj » Niedziela, 1 Październik 2006, 16:31

Witam wszystkich

Sprawa kwalifikacji staje się coraz bardziej mglista (w negatywnym znaczeniu) czy ktoś może przedstawić na jakim etapie jest złożony wniosek (z 5kg na 25kg) - dobrze by było żeby najbardziej zorientowani w temacie jednoznacznie określili co jest grane - skakanie po stronach ULC i AP nie prowadzi do niczego konkretnego - a jak to zwykle bywa interpretacje mogą być różne. To pechowe świadectwo skutecznie blokuje jakiekolwiek działania - przykładowo wykupienie indywidualnego OC.
Dodatkowo staramy się rozpropagować F3M - a tu sprawa wagi to nie jest tylko 1 czy 2 kg ponad ustawowe 5kg....

Pomocy!!!
Awatar użytkownika
chrisj
 
Posty: 10
Dołączenie: Środa, 8 Luty 2006, 13:53
Miejscowość: Ostrów Wlkp.


Powróć do Najważniejsze sprawy Sekcji Modelarskiej archiwum