przez Jerzy Zieliński » Czwartek, 16 Listopad 2006, 14:07
Panie Kosecki, proszę na spokojnie czytać posty. W moim poście nie "zauważam" nic na temat dotychczasowego regulaminu, bo to nie żaden regulamin "wymaga posiadanie odpowiednich badań i ubezpieczeń", tylko ustawa i akty wykonawcze do niej. Również w swym krótkim tekście nie "insynuowałem", że Pan chce wprowadzania świadectwa kwalifikacji. Zauważyłem tylko, że wprowadzanie do regulaminu kolejnych poświadczeń poprzedzonych egzaminami itp. zrobi niedługo z regulaminu licencji zakres wymagań taki jak przepisy o świadectwach kwalifikacji. Dalsze dyskusje nt. tych fragmentów mojej wypowiedzi nie będą miały miejsca (przynajmniej z mojej strony), bo nic one nie wnoszą do meritum sprzwy i są zapewne nudne dla pozostałych Forumowiczów.
Ominął Pan jednak fragment dotyczący licencji dla pomocników, jak również wcześniej nie pokusił się Pan o rozważenie strony merytorycznej sprawdzania umiejętności i wydawania poświadczeń o tym, że osoba się kwalifikuje do wydania licencji, że została przeszkolona i umie latać.
Miał Pan zapewne na myśli kategorie wymagające pilotowania modeli (RC, uwięź). Jak Pan sobie wyobraża takie sprawdziany dla innych klas i czy proponowanego przez Pana poświadczenia nie ominąłbym występując o poświadczenie, że umiem wystartować gumówką. Przepisy dotyczące wydawania licencji nie przewidują wydawania licencji oddzielnie dla różnych klas.
Sprawdzania kwalifikacji nie rozwiązali do dziś twórcy przepisów o świadectwach, a Pan chce wprowadzić zapis do regulaminu wydawania licencji, który znów będzie albo martwy, albo omijany.
Nie wymyślajmy sami przeciwko sobie przepisów, które jeszcze bardziej ograniczą ilość osób chcących nie tylko latać (bo to można robić nie posiadając licencji), ale również chcących startować w oficjalnych zawodach, reprezentować Aeroklub itp.
BG-80, SP-1890, POL-1890