Zmiana regulaminu F3M - do dyskusji

Regulamin klasy F3M

Zmiana regulaminu F3M - do dyskusji

Postprzez Marek Zakrzewski » Środa, 12 Grudzień 2007, 00:54

Witam!

W związku ze zbliżającym się sezonem pragnąłbym poddać pod dyskusje kilka zmian, które widziałbym w regulaminie klasy F3M, a dostosują one nasz regulamin do europejskich przepisów.

1. Sprawa dotycząca max. wagi modelu - Europa ma 20 kg my 25 kg.

2. Czas trwania freestyle - 4 min zamiast dotychczasowych 5 mim.

3. Liczenie czasu freestyle od momentu danego przez pilota (zacząć można nawet w powietrzu !) przez 4(5) min, po tym czasie model może lecieć dalej, (wskazane lądowanie, kolejka czeka), a figury wykonane po czasie ocenianym nie będą brane pod uwagę. U nas było 5 min od oderwania kół do przyziemienia.

4. Stworzenie dwóch klas International i National, zanosi się że będzie u nas przynajmniej 3 polskich zawodników którzy lataliby International na naszych zwodach. Łatwiej im poprawić wyniki zamiast u ciągle się przestawiać i nas latać national, a zagranicą International

5. Wprowadzenie dwóch różnych programów nieznanych, zamiast jednego latanego dwa razy.

To są istotne różnice, które różnią nasz regulamin od regulaminu F3M obowiązującego w Europie w EAC. Uważam, iż w ten sposób stworzymy jednolity program F3M bazując na tym, który lata się w zawodach Europa Acro Cup. Ułatwi to życie naszym zawodnikom, którzy będą startować w sezonie 2008 w pucharach EAC. Poza tym z uwagi na fakt, iż jeden z pucharów ma zostać rozegrany w Ostrowiu, było by to wysoce wskazane.

To są nasze przemyślenia z sezonu 2007.

Proszę o uwagi i komentarze innych kolegów, którzy uczestniczą lub mają zamiar aktywnie latać zawodniczo w ten klasie w nowym sezonie.

Pragniemy złożyć wniosek do podkomisji F3M o akceptacje powyższych zmian.
Pozdrowienia z Torunia
Marek Zakrzewski
www.rctorun.pl

Aeroklub Pomorski w Toruniu
Awatar użytkownika
Marek Zakrzewski
 
Posty: 41
Dołączenie: Poniedziałek, 6 Luty 2006, 22:07
Miejscowość: Toruń, Polska

Postprzez Radek Oleksy » Czwartek, 13 Grudzień 2007, 19:18

A więc ja stawiam na :

1. 20 kg.
2. 4 min
3. TAK
4. TAK
5. TAK .
Awatar użytkownika
Radek Oleksy
 
Posty: 85
Dołączenie: Piątek, 17 Luty 2006, 12:39
Miejscowość: Odolanów

Postprzez grześ bar » Czwartek, 27 Grudzień 2007, 19:03

Cześć koledzy .
Zgadzam się z Markiem żeby coś zmienić ale nie wszystko tj;
Jeśli zrobimy wagę do 20 kg ,automatycznie wyrzucimy tych którzy zaczeli promowanie klasy F3M i będzie ok 4-5 zawodników mniej :( .
Po drugie z wprowadzeniem dwóch klas to jest jeszcze za wcześnie ,bo od kogo jak nie od tych najlepiej latających trzeba się uczyć i podglądać jak to robią .Jeżali zanjdze się 5-6 pilotów naprawdę latających na tym samym poziomie to wówczs trzeba im to latania utrudnić,
Tak właśnie zrobili w klasie F3A i wprowadzili program finałowy ale tylko w Mistrzostwach Polski.
Spróbujmy polatać w tym sezonie bez tych dwóch zmian.
Trzeba wciągać ,namawiać wszystkich mających duże modele do udziału w zawodach.
Zawody :?: :!: a poco ja pojade jak i tak nie wygram :lol: :lol:
TAK ,ale jak nie pojedzieszi nie polecisz to nie będziesz wiedział co potrafisz ,a oprócz tego wiele się można dowiedzieć i podpatrzeć ,zapytać .
Co do pozostałych punktów to jestem za zmianą.
TO jest tylko moja sugestia i podsunięta myśl do dyskusj.
Pozdrawiam Grześ
grześ bar
 
Posty: 6
Dołączenie: Środa, 11 Październik 2006, 23:38
Miejscowość: nowy targ

Postprzez Władek Jarochowski » Wtorek, 8 Styczeń 2008, 21:35

Witam
Zmniejszenie wagi modelu niczego nie załatwia. Przecież zawodnicy mieszczący się w 20 kg mieszczą się również w 25kg. Co najwyżej ci z większymi i cięższymi nie pojadą za granicę, ale za to zawodnicy zagraniczni będą mogli polatać w Polsce legalnie.
Co do podzielenia klas na national i international jestem jak najbardziej ZA. Jedyny warunek że nie da dzielić się przez ZERO. A ciągle około tej cyfry mamy zgłoszonych zawodników. Jak do tej pory mieliśmy problem z rozegraniem jednej klasy!!! Jedyna zaleta, że pucharów było by dwa razy tyle :D A tak na poważnie to nie ma na to kasy. Ciężko uzbierać kasę aby nie dołożyć do imprezy. Dwa razy organizowaliśmy zawody w Chrcynnie i dwa razy dołożyliśmy.
Jeśli myślimy o rozwoju tej klasy to wg mnie jedyna droga to upowszechnienie, czyli ułatwienie startów i zaproszenie do zawodów tych którzy latają sobie po cichu na swoich lotniskach. Trzeba jakoś postarać się przełamać ich wstyd czy strach przed startem.
jest kilka osób które wystartowały by w zawodach pod warunkiem, że rozegrany byłby tylko freestyle. Bo to trenują a beczki i pętle są im obce. Może to jest jakiś sposób na rozkręcenie imprezy.
Pozdrawiam
Władek Jarochowski
 
Posty: 17
Dołączenie: Środa, 8 Luty 2006, 11:29
Miejscowość: Jabłonna

Postprzez chrisj » Środa, 9 Styczeń 2008, 10:58

Witam wszystkich - niestety - smutna prawda jest taka że wszystko rozbija się o kasę... Mamy przed sobą najbardziej widowiskową klasę modeli - na którą nie ma złamanego grosza z aeroklubu polskiego. Kolejnym mankamentem jest fakt że rośnie grono modelarzy posiadających odpowiednie modele - ale nie mają motywacji do startu w zawodach... Niestety dochodzą do mnie częściej informacje o zniechęceniu zawodników do dalszych startów niż wieści o młodych gniewnych chcących zadebiutować - nie ma się co dziwić - koszt wyjazdu na zawody spory - a na koniec sezonu jedynie Marek Zakrzewski podjął trud sporządzenia generalnej klasyfikacji - nie wiem czy AP w jakis sposób wogóle podsumwał ten puchar i czy jakieś odznaczenia/dyplomy przewidział.

Generalnie zgadzam się z Władkiem - jakieś "gwałtowne" ruchy w strone podziału na national i international są jeszcze przedwczesne, drobna nadwaga w naszych przepisach tez nie jest problemem, jedynie sprawy drobne jak czas lotu lub moment jego liczenia można skorygować dla ujednolicenia przepisów.

Sądzę że potrzeba nam 2-3 pełnych sezonów w których odbędzię się puchar i MP w tej klasie żeby wykrystalizowała się jakaś stała grupa zawodników - co pozwoli żyć tej klasie. Może zmienią się sprawy finansowania tych zawodów z AP.

Jedno jest pewne że na "karku" obecnie startujących jest promowanie klasy i motywowanie niezdecydowanych do startów.

Tu od razu prośba do Grzesia - wiem że Nowy Targ i okolice obrodziły w duże modele - pogonić chłopaków na zawody :D
Awatar użytkownika
chrisj
 
Posty: 10
Dołączenie: Środa, 8 Luty 2006, 13:53
Miejscowość: Ostrów Wlkp.

Postprzez Boniecki Jerzy » Środa, 9 Styczeń 2008, 20:25

A co to jest AP? Te czasy że ktoś za państwowe pieniądze organizował wszystko, to już historia prawie starożytna. AP to nie dwie osoby w biurze na Krakowskim Przedmieściu a i niedługo tego pewnie nie będzie. Jak się sami nie zorganizujecie to nic z tego nie będzie. Nie narzekać tylko pogadać i się brać za organizację zawodów. AP to po prostu członkowie.
Boniecki Jerzy
 
Posty: 264
Dołączenie: Wtorek, 7 Luty 2006, 11:59
Miejscowość: Aeroklub Nadwiślański

Postprzez chrisj » Środa, 9 Styczeń 2008, 22:07

nikt tu nie narzeka - tak się składa że organizuje z Radkiem Oleksym w Ostrowie Puchar Polski, Mistrzostwa Polski i Puchar Europy F3M - a na temat samodzielnego organizowanie się to wiem chyba wystarczająco dużo :D - tylko wpisując sie w proponowaną logike - że AP to członkowie i nic więcej - to cisną mi się słowa "olać system" - zacznę organizowac zawody otwarte - bez licencji - zawody sam zareklamuje w internecie i będzie miało to wiekszy skutek niż wpis do kalendarza za który trzeba zapłacić - posędziują koledzy z aeroklubu - kazdy i tak musi zadbać indywidualnie o ubezpieczenie - więc nie ma sprawy - ale chyba nie o to w tym wszystkim chodzi...
Co to jest AP - nie wiem - nigdy tam nie byłem - pewnie juz nie dowiem - dobrze że komornik AP nie może zająć naszych modeli...

Sprawa zrobiła się off-topic - nie to miało być tematem dyskusji -
Awatar użytkownika
chrisj
 
Posty: 10
Dołączenie: Środa, 8 Luty 2006, 13:53
Miejscowość: Ostrów Wlkp.


Powróć do F3A, F3C, F3D, F3M, F3N, F3P - akrobacja samolotowa, śmigłowcowa i modeli klasy gigant; wyścig RC

cron