Swiadectwa Kwalifikacji

Regulamin klasy F3M

Swiadectwa Kwalifikacji

Postprzez Marek Szufa » Piątek, 3 Marzec 2006, 00:41

Witam
Przepraszam Wszystkich, że tak długo nie dawałem znaku życia i swojej działalności, ale oprócz działalności w KM, muszę jeszcze pracować zawodowo a ponieważ pracę mam „wyjazdową”, to po prostu czasami muszę zniknąć. Zapewniam Was jednak, że sporo spraw „popycham „ do przodu i mam nadzieję z pozytywnym skutkiem. Sprawa tych nieszczęsnych świadectw - myślę macie tego świadomość- nie jest taka prosta do odkręcenia. Nie jest to w tej chwili czyjaś dobra czy zła wola, ale nie można było do tej pory znaleźć sposobu na sensowne załatwienie jej. Ugotowano nam tę „strawę”, jak niektórzy z Was się dobrze domyślają , w określonym celu. W międzyczasie, t.j. od mego ostatniego w tej sprawie postu, próbowałem załatwić pozytywnie ten problem na dwa sposoby ale niestety wychodziło na to , że nie będzie to droga najszybsza . We wtorek, wracając z N.Y. wymyśliłem mam nadzieję najszybszy sposób. W środę pojechałem do ULC i przedstawiłem pomysł Panu Inspektorowi, wspólnie zmodyfikowaliśmy sposób działania i po wskazaniu przez niego adresata napisałem pismo, które według niego ma prawie 100% szansę na pozytywne załatwienie i to w krótkim czasie. Muszę tu powiedzieć, iż ULC jest dla nas w tym przychylny, ale sprawę za ich poparciem muszą zalegalizować w wyższych urzędach.

Pozdrawiam i proszę o cierpliwość, naprawdę działamy ostro i dużo, ale spraw z którymi jako nowa KM w AP zderzamy się jest mnóstwo, a otoczenie w którym działamy nie jest nam przyjazne i pomocne.


Pismo do ULC



Pan
Krzysztof KAPIS
Prezes
Urzędu Lotnictwa Cywilnego


Aeroklub Polski wnioskuje o dokonanie zmiany przepisu 2.1.3 załącznika nr.3 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 5.09.2003r. w sprawie licencjonowania personelu lotniczego.
Dziennik ustaw nr.165 poz.1603 ze zmianami, w obecnym brzmieniu:

„Świadectwo wymienione w art.95 ust.2 pkt.5 ustawy jest wymagane w odniesieniu do modeli latających o masie dopuszczalnej do lotu przekraczającej 5 kg z napędem innym niż napęd gumowy, sterowany sygnałami radiowymi.”

Na przepis w brzmieniu:

„Świadectwo wymienione w art.95 ust.2 pkt.5 ustawy jest wymagane w odniesieniu do modeli latających o masie dopuszczalnej do lotu przekraczającej 25kg.(bez paliwa), z napędem innym niż napęd gumowy, sterowany sygnałami radiowymi.”

UZASADNIENIE

Przepis ten w obecnym brzmieniu jest ewenementem w skali światowej. Został wprowadzony bez głębszego i merytorycznego przemyślenia, bez uwzględnienia konsekwencji i skutków jego wprowadzenia.
Przepis ten w obecnym brzmieniu, uniemożliwia polskim modelarzom lotniczym kontynuowanie swojego uprawianego od lat hobby, jak również uniemożliwia rozegranie większości imprez sportowych w naszym kraju. Paradoksem jest tutaj to iż dotyczy to najciekawszych, najbardziej widowiskowych i najbardziej popularyzujących modelarstwo i lotnictwo imprez, które od kilkudziesięciu lat są bezpiecznie rozgrywane w naszym kraju. Zasadniczy problem, jaki powoduje ten przepis w obecnej formie, jest taki, że u progu sezonu w naszym kraju nie ma- na chwilę obecną- możliwości wypełnienia wymagań związanych z jego wymogami. Do chwili obecnej nie ma w kraju egzaminatorów Państwowej Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej, którzy mogliby przyjąć egzaminy (teoretyczne i praktyczne) od modelarzy. Nie ma banku pytań, który musiałby istnieć w wypadku gdyby egzaminy takie miałyby być przeprowadzane. Nie ma nawet odpowiednich druków dokumentów do ich zaewidencjonowania. Przepis ten w obecnej formie zamyka drogę do modelarstwa lotniczego całej młodzieży, która nie ukończyła 16-go roku życia, co wydaje się być co najmniej niepoważnym biorąc pod uwagę fakt, że przepisy tej samej ustawy dopuszczają młodzież po ukończeniu 15-go roku życia do samodzielnego pilotowania tak poważnych statków powietrznych jak : lotnie, paralotnie oraz MOTOLOTNIE. Gdyby przepis ten miał pozostać w obecnej formie, cały sezon modelarski 2006roku w naszym kraju będzie stracony i martwy. Należy tu podkreślić, iż Polska jest jedynym krajem na świecie, w którym takie uregulowanie prawne istnieje. Gdyby zapis taki miał pozostać, to nawet w przyszłości (zakładając że polscy modelarze uzyskają wymagane nim świadectwa kwalifikacji), w Polsce nie będziemy mogli rozegrać ani jednej imprezy międzynarodowej, gdyż żaden modelarz na świecie nie posiada ekwiwalentnego uprawnienia- „LICENCJI do pilotowania modeli”.
Jednocześnie należy tu powiedzieć, że obecnie w Polsce tak jak w wielu krajach na świecie, aby uczestniczyć we współzawodnictwie sportowym w modelarstwie lotniczym, funkcjonuje od lat sprawdzony i działający system nadawania Licencji Sportowych.
System, u podstaw którego leży szkolenie adeptów modelarstwa lotniczego. System ten funkcjonuje w ramach statutowych działań Aeroklubu Polskiego, na bazie doświadczonej kadry instruktorskiej.


Przewodniczący Komisji Modelarskiej Sekretarz Generalny
Aeroklubu Polskiego Aeroklubu Polskiego


Marek Szufa Miroslaw Izydorczak
Z lotniczym pozdrowieniem
Marek
Marek Szufa
 
Posty: 26
Dołączenie: Wtorek, 7 Luty 2006, 00:47
Miejscowość: Podkowa Lesna

Postprzez ORLIK » Piątek, 3 Marzec 2006, 13:25

Witam!
Jeżeli dobrze odczytałem pismo do ULC-u to Świadectwa Kwalifikacji według obowiązujących przepisów dotycza tylko modeli z napedem.
Więc nie dotyczą szybowców. Czy dobrze zrozumiałem?

Pozdrawiam

T. Kosecki
Awatar użytkownika
ORLIK
 
Posty: 80
Dołączenie: Poniedziałek, 13 Luty 2006, 13:21
Miejscowość: Nowy Sącz

Postprzez Roman Białoskórski » Sobota, 4 Marzec 2006, 00:54

Hmm.....
No tak -grawitacja to nie guma więc by szybowiec poleciał potrzebna jest de'fact grawitacja....... Bez niej nie ma lotu.
Ergo- szybowiec jest poddany działaniu siły ciążenia czyli grawitacja wytwarza tą siłę (chyba dobrze kombinuję ?).A grawitacja to nie guma jak wiadomo ! Czyli napędem jest grawitacja pozwaląjaca zamieniać mgh na mV2/2
Czyli ??? No ????????

Potrzeba papier :twisted:
Roman Białoskórski
 

Postprzez Radek Oleksy » Poniedziałek, 27 Marzec 2006, 13:59

Marku, czy coś drgnęło w sprawie świadect ???
Awatar użytkownika
Radek Oleksy
 
Posty: 85
Dołączenie: Piątek, 17 Luty 2006, 12:39
Miejscowość: Odolanów

Postprzez Marek Zakrzewski » Wtorek, 28 Marzec 2006, 00:17

Witam!
Panie Marku , w dziale modelarskim na stronie AP, po prawej stronie w dziale ŚWIADECTWA KWALIFIKACJI jest do pobrania dokument w formacie PDF
Czy jest to już wiążący dla nas dokument który ma nam pomóc zdobycie tego świadectwa kwalifikacji ?.
Pozdrowienia z Torunia
Marek Zakrzewski
www.rctorun.pl

Aeroklub Pomorski w Toruniu
Awatar użytkownika
Marek Zakrzewski
 
Posty: 41
Dołączenie: Poniedziałek, 6 Luty 2006, 22:07
Miejscowość: Toruń, Polska

Postprzez Marek Szufa » Piątek, 2 Luty 2007, 00:10

Witam
Poniewaz zostalem przez jednego z naszych kolegow zapytany o Swiadectwa Kwalifikacji chcialbym tym samym wyjasnic aktualny stan w tej materii. Sytuacja prawna jest od zeszlego roku
niejasna. Jak moze Kolega wie przez wiele miesiecy
2006 roku, usilowalem ja ustawic na nam przyjazne
tory. Doprowadzilem do tego iz z ULC wyszlo pismo do
Ministra Transportu z prosba i rekomendacja ULC i AP,
o zmiane zapisow Ustawy w tej mierze. Wedlug zapewnien
Glownego Inspektora ULC do spraw LIcencji, sprawa
zostala pozytywnie zalatwiona, tyle ze nalezalo
doczekac sie jej oficjalnego opublikowania. Do konca
zeszlego roku to sie nie stalo. Mialem ustne
zapewnienie ULC, ze nie beda robic zadnych trudnosci
jezeli bedziemy latac bez Swiadectwa Kwalifikacji
modelami o masie startowej do 25kg.
Dzisiaj wlasnie bylem w ULC aby zbatac te sprawe
ponownie. Ustawa gdzies zniknela w gaszczu pokoi
ministerialnych. Dzisiaj rowniez, w rozmowie z GIPL w
ULC pod moja sugestie obiecal mi on, ze w zwiazku z
i tak konieczna w tym roku i to w jego pierwszej
polowie,nowelizacją Ustawy Prawo Lotnicze podniesie
limit wagi do 30kg.
Powyzej tej wagi trzeba bedzie zdac egzamin
teoretyczny i praktyczny przed Inspektorami ULC.
Teorie w ULC, praktyczny u mnie.
Tak wiec narazie modelami do 25kg. mozemy latac na
starych zasadach (bez swiadectwa), nalezy pamietac o
obowiazkowym ubezpieczeniu OC, z odpowiednia do masy
modelu suma gwarancyjna.
Z modelarskim pozdrowieniem
Marek Szufa
Z lotniczym pozdrowieniem
Marek
Marek Szufa
 
Posty: 26
Dołączenie: Wtorek, 7 Luty 2006, 00:47
Miejscowość: Podkowa Lesna


Powróć do F3A, F3C, F3D, F3M, F3N, F3P - akrobacja samolotowa, śmigłowcowa i modeli klasy gigant; wyścig RC