Zasady kwalifikacji do kadry F3

Zasady kwalifikacji do kadry F3

Postprzez Tomek Osinski » Poniedziałek, 8 Maj 2006, 16:01

Witam,
Mietek Słowik poprosił mnie o opublikowanie dokumentu z zasadami przedstawionego trenerom klas przez TKN na spotkaniu 1maja w Lesznie.
Oto ten dokument : Ranking

Nie miałem czasu tego czytać dokładnie, ale tak pobieżnie, to wszystko jest chyba ok.... "o to Polska walczyła właśnie" :D

Mietek, dwa, trzy słowa wyjaśnienia, jeśli możesz. :)

Pozdrawiam,
Tomek
By oszacować popularność modelarstwa sportowego wystarczy zsumować listy startowe, nie trzeba sprzedawać "licencji".
Awatar użytkownika
Tomek Osinski
Site Admin
 
Posty: 392
Dołączenie: Poniedziałek, 30 Styczeń 2006, 21:06
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Mieczysław Słowik » Wtorek, 9 Maj 2006, 12:30

Dzięki za utworzenie wątku.
Cóż, wydaje mi się, że zasady kwalifikacji przedstawione w załączniku są bardzo proste i klarowne. Opierają się o listę rankingową tworzoną po zakończeniu każdego sezonu sportowego. Lista zostanie utworzona na podstawie sumy punktów uzyskanych przez każdego zawodnika w mistrzostwach Polski, klasyfikacji końcowej Pucharu Polski oraz zawodach do Pucharu Świata (jeden najlepszy wynik zawodnika z danego roku). Lista rankingowa juniorów zostanie utworzona tylko na podstawie wyników MP i PP. Na podstawie list rankingowych automatycznie zostanie ogłoszona kadra (6 najlepszych zawodników) oraz reprezentacja Polski (3 najlepszych zawodników). I tyle ...

Pozdrawiam
Mieczysław Słowik
Mieczysław Słowik
 

Postprzez chomiq » Wtorek, 9 Maj 2006, 23:39

Pomysł prosty, klarowny i uniwersalny :idea:
C. Zawodach zaliczanych do Pucharu Świata

Czy w przypadku F3J można by to jeszcze sprecyzować/dodać: zawody zaliczane do kalsyfikacji World Cup i Eurotour?
Na Eurotour poziom jest odpowiedni i wpoblizu polski mamy sporo takich imprez.

PS: Tak na marginesie, w Martinie(SVK) na zawodach World Cup przewidują 180 zawodników:shock: Nie mam lepszego pomysłu, ale 1pkt. za 24 miejsce na zawodach w Martinie, a 13pkt. za 10 miejsce w Pucharze Polski ... wysoka poprzeczka ... damy rade :twisted:
może was to bawi, ja chowam się ze wstydu :oops: ... kodeks wizja
Awatar użytkownika
chomiq
 
Posty: 77
Dołączenie: Wtorek, 7 Luty 2006, 22:11
Miejscowość: BB

Ranking

Postprzez Mieczysław Słowik » Środa, 10 Maj 2006, 09:49

Oczywiście, nie ma rozwiązań idealnych. Staramy się jednak opracować regulamin jak najbardziej spójny z innymi kategoriami. Najprawdopodobniej te zasady będą obowiązywały dla całej kategorii F3 oraz w makietach F4. W tej sytuacji nie można patrzeć tylko przez pryzmat klasy F3J. Podstawą klasyfikacji mają być wyniki MP i PP. Chodzi jednak o zachęcenie (a nie zmuszanie) do udziału w zawodach do Pucharu Świata. Naturalnie w klasie F3J zdobycie punktów w zawodach do PŚ nie jest łatwe, ale już kilka razy się naszym zawodnikom taka sztuka udała (jeden nawet wygrał!).
Mieczysław Słowik
 

Ranking

Postprzez Mieczysław Słowik » Poniedziałek, 22 Maj 2006, 09:04

Krzysiek,
przemyślałem sobie Twój głos w dyskusji, przejrzałem kalendarz FAI i muszę przyznać Tobie rację. Jeśli chodzi o klasę F3J, to równolegle przeprowadzany jest World Cup i Eurotur. Aby przepisy były bardziej spójne z innymi klasami, naniosłem poprawkę do przedstawionych wcześniej "Zasad", tzn. równorzędnie z zawodami do Pucharu Świata będą traktowane wszystkie inne zawody międzynarodowe OGŁOSZONE W KALENDARZU FAI. Jeśli chodzi o liczbę punktów, proponuję pozostawić bez zmian. Tak, aby był tylko jeden system punktacji. Klasa F3J pod względem frekwencji wygląda rzeczywiście b. dobrze. Ale należy pamiętać, że liczą się punkty uzyskane za najlepsze miejsce w danym roku (można próbować szczęścia startując nawet w 10 zawodach).
Pozdrawiam
Mieczysław Słowik
Mieczysław Słowik
 


Powróć do F3B, F3J, F3F, F3K, F3Q - szybowce zdalnie sterowane

cron