F3B Mistrzostwa Polski 16-18 czerwca, Inowrocław - wyniki

F3B Mistrzostwa Polski 16-18 czerwca, Inowrocław - wyniki

Postprzez Tomek Osinski » Środa, 1 Marzec 2006, 20:25

Wyniki są na samym dole tego wątku.

Witam,
W 2005 roku było jakby drgnięcie frekwencji na mistrzostwach Polski.
Kilka osób debiutujacych albo redebitujących(po przerwie) na zawodach zapowiadało kontynuację startow w F3B.
Ostatnio, w rozmowach prywatnych, co chwile słyszę, że ktoś wybiera się do Inowrocławia. Dziś na przykład swój przyjazd i start zapowiedział Pan Mieczysław Czapla. Bardzo się cieszę. :)

Szybowce są kapitalne w ogóle, a jako fanatyk F3B zaryzykuję stwierdzenie, że ta klasa to jakby esencja modeli szybowców zdalnie sterowanych, oczywiście nic innym nie ujmując. Każda klasa ma swoją własną, niepowtarzalną specyfikę.

Wracam do tematu...
Chciałbym ułatwić trochę prace organizatorom i otworzyć tu nieoficjalny wątek zgłoszeń na MP F3B. Organizacja zawodów w tej klasie jest dość skomplikowana i lepiej będzie jeśli liczba zawodników będzie mniej więcej znana na długo przed imprezą.

Prócz zwykłego zgłoszenia, jeśli ktoś ma wątpliwości, co do przepisów, holi, wyciągarek, czegokolwiek... Proszę śmiało pytać, służę informacją.


Niniejszym zgłaszam się na MP F3B
Tomek Osiński, senior, POL 4725, pasmo 40MHz kanał podstawowy 52, rezer. 57


PS
Pan Roman Czerwiński, organizator mistrzostw powinien sie wkrótce zarejestrować na mliku.
Ostatnio edytowano Poniedziałek, 19 Czerwiec 2006, 23:09 przez Tomek Osinski, łącznie edytowano 4 razy
By oszacować popularność modelarstwa sportowego wystarczy zsumować listy startowe, nie trzeba sprzedawać "licencji".
Awatar użytkownika
Tomek Osinski
Site Admin
 
Posty: 393
Dołączenie: Poniedziałek, 30 Styczeń 2006, 21:06
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Wojtek_F3J » Środa, 1 Marzec 2006, 20:37

Zgłaszam się na MP F3B

Wojciech Byrski, senior, POL-5274, kanał podstawowy 61, kanały rezerwowe 69, 79 pasmo 35MHz


Pozdrawiam

Wojciech Byrski
________________________
"whipes your worries away"
Awatar użytkownika
Wojtek_F3J
 
Posty: 32
Dołączenie: Środa, 15 Luty 2006, 19:38
Miejscowość: Bielsko Biała

Postprzez Arek Morawski » Środa, 1 Marzec 2006, 21:53

Wojtek_F3J napisał:Zgłaszam się na MP F3B


Ja też!

Arkadiusz Morawski, senior, POL-3712, CH 65, 67 i 78 - 35 MHz
Awatar użytkownika
Arek Morawski
 
Posty: 73
Dołączenie: Niedziela, 12 Luty 2006, 20:00
Miejscowość: Nowy Targ

Postprzez Tomek Nita » Czwartek, 2 Marzec 2006, 10:29

Witam

Oczywiście i mnie nie może zabraknąć

Pozdrawiam
Tomasz Nita

A gdzie częstotliwości i numer licencji, kolego seniorze?
Tomek(moderator)
Szybowce RC F3B!!!
Awatar użytkownika
Tomek Nita
 
Posty: 16
Dołączenie: Poniedziałek, 30 Styczeń 2006, 22:46

zgłoszenie na MP F3B

Postprzez model2002 » Środa, 24 Maj 2006, 13:11

Sekcja Modelarska Aeroklubu Białostockiego zgłasza do udziału w MP F3B w Inowrocławiu n/w zawodników:
Mieczysław Czapla sen. POL- 157 pasmo 35MHz kanał 71
Sławomir Zajko sen. POL-6488 pasmo 35 MHz kanał 66
Pozdrawiam
Mieczysław Czapla POL-157 skype - czaplam1
Awatar użytkownika
model2002
 
Posty: 27
Dołączenie: Piątek, 17 Luty 2006, 18:43
Miejscowość: Białystok

Postprzez Bartekk » Poniedziałek, 12 Czerwiec 2006, 17:05

Witam,

i ja się zgłaszam:
Bartłomiej Kiepas, junior, POL-5892, kanały: podst. 52/40 MHz, 57/40 MHz
Pozdrawiam Bartłomiej Janas, gg 8685213
Bartekk
 
Posty: 28
Dołączenie: Niedziela, 5 Luty 2006, 00:49
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Tomek Osinski » Poniedziałek, 12 Czerwiec 2006, 19:17

Witam,
Właśnie rozmawiałem z organizatorem Panem Romkiem Czerwińskim o zgłoszeniach. Przedstawiam tu skrót programu Mistrzostw.

Rejestracja i początek lotów.
Piątek do 21:00, ale Pan Romek postanowił dopuścić nawet zawodników którzy przyjadą i zgłoszą się dopiero w sobotę rano. Całkowite zamknięcie rejestracji sobota, godzina 10:00.
Prośba o podawanie co najmniej dwóch kwarców (jest to gwarancja dokładnego wymieszania grup) i wcześniejsze zgłaszanie się – pomimo elastyczności organizatora – to znacznie ułatwia pracę organizatorowi.
Zgłoszenia na mliku (w tym wątku) są oczywiście uznawane za ważne.
Początek lotów w sobotę między 10:30 a 11:00, w niedzielę na pewno wcześniej.

Wyżywienie i noclegi.
Knajpa jest w budynku aeroklubowym, całodobowy sklep obok więc z zaopatrzeniem w „napoje chłodzące” i przerwami w lotach na posiłki nie będzie problemu.
Większość zawodników zostanie zakwaterowana w hoteliku aeroklubowym. Być może zmieszczą się nawet wszyscy – zależy ile osób przyjedzie. Pierwszeństwo do łóżek według kolejności zgłoszeń. Jest możliwość rozłożenia karimaty, lub nocowania poza lotniskiem.

Wpisowe i opłaty – jak zwykle na Mistrzostwach Polski, czyli zakwaterowanie i wyżywienie za darmo. Wpisowe 50 zł senior i 25 junior.

Ilość Rund.
W sobotę będziemy latać do zmierzchu, w niedzielę skończymy o rozsądnej porze ze względu na powrót zawodników do domu – między 15 a 17.
Nie znamy jeszcze liczby zawodników, a więc trudno przesądzać o maksymalnej ilości rund.
Możemy przyjąć wstępnie, że będzie to 6 rund, a więc każdy zawodnik wykona 18 lotów. :D

Holowanie.
Mechaniczne – wyciągarki elektryczne. Nie przewiduje się pomiaru wyciągarek, bo na zawodach krajowych nie ma to sensu.
Ręczne – długość holu max. 175m, przez bloczek(jak w jotkach), lub ciągnąc za koniec holu.

Współpraca między zespołami i zawodnikami.
F3b to dosyć trudna, wybitnie zespołowa – ale za to piękna klasa. Zachęcam wszystkich do współpracy między team’ami aeroklubowymi – nie ma tu przecież punktacji zespołowej.
Nowych zawodników zapewniam, że na pewno znajdą pomoc u bardziej doświadczonych.
Na zawodach F3B od zawsze panuje przyjazna atmosfera rywalizacji fair play.

Jeśli ktoś ma pytania lub wątpliwości, proszę pytać bez wahania.

Do zobaczenia na zawodach.
Tomek
By oszacować popularność modelarstwa sportowego wystarczy zsumować listy startowe, nie trzeba sprzedawać "licencji".
Awatar użytkownika
Tomek Osinski
Site Admin
 
Posty: 393
Dołączenie: Poniedziałek, 30 Styczeń 2006, 21:06
Miejscowość: Warszawa

MP F3B

Postprzez Panikowski Bartłomiej » Czwartek, 15 Czerwiec 2006, 22:52

Witam Zawodników,

Zgłaszam się na MP F3B

Bartłomiej Panikowski, senior, POL-1007, 35MHz B, 191, 186

Pozdrawiam
Panikowski Bartłomiej
 

MP F3B

Postprzez Mieczysław Słowik » Poniedziałek, 19 Czerwiec 2006, 10:39

Tomek Osinski AW napisał:Holowanie.
Mechaniczne – wyciągarki elektryczne. Nie przewiduje się pomiaru wyciągarek, bo na zawodach krajowych nie ma to sensu.
Ręczne – długość holu max. 175m, przez bloczek(jak w jotkach), lub ciągnąc za koniec holu.


Tomek,
jedna uwaga, chociaż nieco spóźniona. Aktualny kodeks nie dopuszcza holowania ręcznego w F3B - tylko z użyciem wyciągarek.
Pozdrawiam
Mieczysław Słowik
Mieczysław Słowik
 

Postprzez Tomek Osinski » Poniedziałek, 19 Czerwiec 2006, 23:05

Wyniki Mistrzostw Polski F3B Juniorów i Seniorów, Inowrocław, 16-18 czerwca 2006
Bardzo szczegółowe wyniki są TU - nie wiem, czy będą tu długo, bo dosyć sporo ważą. Zainteresowanych proszę o ściągnięcie ich sobie na dysk.
Ostatnio edytowano Piątek, 12 Styczeń 2007, 17:31 przez Tomek Osinski, łącznie edytowano 2 razy
By oszacować popularność modelarstwa sportowego wystarczy zsumować listy startowe, nie trzeba sprzedawać "licencji".
Awatar użytkownika
Tomek Osinski
Site Admin
 
Posty: 393
Dołączenie: Poniedziałek, 30 Styczeń 2006, 21:06
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Tomek Osinski » Piątek, 23 Czerwiec 2006, 23:16

Witam,
U Arka Morawskiego jest trochę zdjęć z MP i krótka relacja: http://www.f3f.pl/index.php?menu=11&GallId=67
To samo na stronie Inowrocławia: http://www.inowroclaw.info.pl/aktualnos ... ws&id=4859

Arek wspomina o "nienajwyższym" poziomie. Chciałbym dodać, że jest to częściowo spowodowane rozłożeniem startu w pobliżu hangaru i wysokich drzew. Do 50m wysokości holowaliśmy się w silnych trubulencjach. Bardziej doświadczeni koledzy wiedzą, że nie sposób efektywnie holować szybowiec niejako "w cieniu aerodynamicznym". Do "holowania w cieniu" dorzucić trzeba prostopadły do kierunku rozłożenia wyciągarek kierunek wiatru. Jeśli komuś powiało "tylko" 45stopni od kierunku holowania... mógł mówić o szczęściu. Były jeszcze przelotne opady w czasie lotów. Oraz gradobicie(poważnie) i burze na horyzoncie. Te ostatnie, na szczęście, nie przejechały po nas centralnie.
Generalnie... po uwzględnieniu wszystkich okoliczności, uważam, że wyniki nie były na dramatycznie niskim poziomie. Na pewno, ze względu na okoliczności, nie nadają się do żadnej analizy porównawczej.
Na przyszłość, trzeba pomyśleć o rozłożeniu holowania zdala od zabudowań i wysokich drzew... bezwzględnie.
Pozdrawiam,
Tomek

PS
Chciałem tylko jedno zdanie napisać i linki wkleić - miało być krótko, a wyszło jak zwykle.
By oszacować popularność modelarstwa sportowego wystarczy zsumować listy startowe, nie trzeba sprzedawać "licencji".
Awatar użytkownika
Tomek Osinski
Site Admin
 
Posty: 393
Dołączenie: Poniedziałek, 30 Styczeń 2006, 21:06
Miejscowość: Warszawa


Powróć do F3B, F3J, F3F, F3K, F3Q - szybowce zdalnie sterowane

cron