Stanisław Kubit napisał:Szanowni Koledzy
Przyszedł mi do głowy pomysł następujący. Stwórzmy klasę F1Q/M dla junorów młodszych.
Uzasadnienie.
Klasa ta byłaby rozgrywana w ramach zawodów Młodzi Modelarze na start a także w ramach Mistrzostw Polski Modeli Latajacych dla juniorów młodszych w miejsce klasy F1P/M, która chyba nie ma racji bytu ze względu na niedostępność silników spalinowych o pojemnosci 0,8 cm3. Frekwencja na Mistrzostwach Polski Juniorów Młodszych w tej klasie jest aktualnie niezwykle mała i stanowi ona w obecnej formie powielenie raczej klasy F1P.
Stanisław Kubit napisał:Klasa F1Q zaczyna się rozwijać i stworzenie naszej polskiej narodowej klasy F1Q/M bardzo pomogłoby także klasie F1Q.
Co o tej propozycji myślcie?
Oskar Bolko napisał:Aby to osiągnąć model F1Q/M musi spełniac wymogi klasy F1Q.
Proponuję ograniczenie 3 parametrów w stosunku do klasy F1Q:
1. Stosowanie tylko silników szczotkowych.
2. Ograniczenie masy akumulatora do 50 g(dowolny litowy lub Ni-Mh)
3. Skrócenie czasu lotu do 120 sekund (przy czasie pracy silnika do 25 sekund)
kubit napisał:Szanowni Koledzy
Przyszedł mi do głowy pomysł następujący. Stwórzmy klasę F1Q/M dla junorów młodszych.
Uzasadnienie.
Klasa ta byłaby rozgrywana w ramach zawodów Młodzi Modelarze na start a także w ramach Mistrzostw Polski Modeli Latajacych dla juniorów młodszych w miejsce klasy F1P/M, która chyba nie ma racji bytu ze względu na niedostępność silników spalinowych o pojemnosci 0,8 cm3. Frekwencja na Mistrzostwach Polski Juniorów Młodszych w tej klasie jest aktualnie niezwykle mała i stanowi ona w obecnej formie powielenie raczej klasy F1P.
Chodzi o to aby młodzież mogła jednak startować w silnikówkach prostych, tanich i bezpiecznych. Pozostaje problem określenia regulaminu. Czyli jaki powinien być silniczek albo raczej jakie żródło zasilania. Klasa F1Q zaczyna się rozwijać i stworzenie naszej polskiej narodowej klasy F1Q/M bardzo pomogłoby także klasie F1Q.
Co o tej propozycji myślcie?
Stanisław Kubit
Andrzej Grodzki napisał:
Czy musimy ograniczać tą masę akumulatorów, co się stanie, jeśli pozostawimy ten punkt taki sam jak w F1Q?
Powróć do F1A, F1B, F1C, F1D, F1E, F1G, F1H, F1J, F1K, F1L, F1P, F1Q, F1R - swobodnie latające