Skrzydła do wolnolotek

Free Flight Krosno

Skrzydła do wolnolotek

Postprzez Jakub » Poniedziałek, 14 Kwiecień 2008, 21:37

Zastanawiałem sie z moim instruktorem czy da coś oklejenie skrzydła czarnym papierem? Doszliśmy do wniosków że skrzydło zagrzewało by się od słońca i dawało by to większą siłę nośna. Jeśli ktoś próbował takich miksów prosił bym o napisanie mi czy to działa.
Z góry dzięki
Pozdrawiam Jakub Adam
Jakub
 
Posty: 1
Dołączenie: Środa, 2 Kwiecień 2008, 15:17
Miejscowość: Bądkowo

Postprzez Henryk Urban » Poniedziałek, 14 Kwiecień 2008, 22:02

Ciekawa ta nowa teoria ,czarne pokrycie.Chyba dzisiaj zerwe tkanine i okleje na czarno :lol: .Jeśli ktoś uważnie oglądał zdjęcia na blogu Ramiro w moim poprzednim poście,to będzie wiedział co jest na skrzydłach A2 ,a to napewno działa -darmowa siła nośna(zagadka co to jest?)doświadczeni koledzy napewno wiedzą.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Henryk Urban
 
Posty: 162
Dołączenie: Czwartek, 24 Maj 2007, 17:27
Miejscowość: Lubin

Postprzez Andrzej Grodzki » Wtorek, 15 Kwiecień 2008, 00:31

Cześć.
Już wezwałem posiłki na pomoc (zawodowców).
Nie wiem Heniu, co masz na myśli, ale czy chodzi ci o to zdjęcie?
http://bp1.blogger.com/_MaVqqmLoB1I/R2cQFVGHFZI/AAAAAAAAAXc/HU_f86Cdbx8/s1600-h/RAMIRO_16-12-07.jpg
Pozdrawiam Andrzej Grodzki
Awatar użytkownika
Andrzej Grodzki
Site Admin
 
Posty: 745
Dołączenie: Środa, 1 Luty 2006, 21:38
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Henryk Urban » Wtorek, 15 Kwiecień 2008, 10:27

Cześć
Andrzej tak dolny fragment zdjęcia
(nie chodzi o turbulator) na innych fotkach wyrażniej to widać,ten sposób bardziej na modele do fly-off. Nasz admin musi dostać nagrodę za bezbłędną odpowiedz :wink:
Narazie
Awatar użytkownika
Henryk Urban
 
Posty: 162
Dołączenie: Czwartek, 24 Maj 2007, 17:27
Miejscowość: Lubin

Postprzez Piotr Szymański » Wtorek, 15 Kwiecień 2008, 16:26

Witam
mam pytanie czy istnieje jakiś schemat naklejania inwigilatorów?
mam skrzydełka plastikowe i chciałbym tam je zastosowac
Kiedyś odmierzyłem to od skrzydeł p Staszka Kubita ale gdzieś mi to wcieło
i czy ma sens zastosowania ich na skrzydła oklejone icareksem?

pozdrawiam

Piotr Szymański
Strona F1E
http://modelpiotrekf1e.pl.tl
Zapraszam
Piotr Szymański
 
Posty: 66
Dołączenie: Piątek, 29 Grudzień 2006, 21:03
Miejscowość: Racibórz-AGL

Postprzez Henryk Urban » Wtorek, 15 Kwiecień 2008, 21:36

Co do naklejania na icarex to raczej nie,faktura tkaniny daje podobne działanie jak invigatory(ale można popróbować)do innych pokryć jak
najbardziej .
Model Rolanda Koglota ze Słowenii foto z Puszta Cup:
Image

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano Wtorek, 15 Kwiecień 2008, 22:17 przez Henryk Urban, łącznie edytowano 2 razy
Awatar użytkownika
Henryk Urban
 
Posty: 162
Dołączenie: Czwartek, 24 Maj 2007, 17:27
Miejscowość: Lubin

Postprzez Andrzej Grodzki » Wtorek, 15 Kwiecień 2008, 22:02

W modelu Jumbo F1A Pieter’a de Boer z Holandii, który chyba jako pierwszy zastosował w swoim modelu invigatory, ale do końca nie jestem pewny.
Podaję za Pieter’em: 40%,52%,64%,76%,88%
Pozdrawiam Andrzej Grodzki
Awatar użytkownika
Andrzej Grodzki
Site Admin
 
Posty: 745
Dołączenie: Środa, 1 Luty 2006, 21:38
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Piotr Szymański » Środa, 16 Kwiecień 2008, 15:49

Wielkie Dzieki Wam Dobrzy Ludzie :) oto mi chodzilo
faktycznie icarex jest porowaty i z reguły nawet nie wymaga zastosowania turbulatora ale! wlasnie jeśli się go zabezpiecza caponem
to te pory sie zaklejają i z mojego punktu widzenia turbulator jak najbardziej a inwigilatory to juz drogą prób i błędów
Na fotce model z tego co widzę a może się mylę jest pokryty własnie icarexem i ma inwigilatory
jeszcze pytanie odnosnie z czego inwigilatory robic
czy folia samoprzylepna bedzie dobra? i jaka szerokośc pasków powinna byc z tego co pamietam to miały chyba szerokośc 3mm?

pozdrawiam
Piotrek Szymański
Strona F1E
http://modelpiotrekf1e.pl.tl
Zapraszam
Piotr Szymański
 
Posty: 66
Dołączenie: Piątek, 29 Grudzień 2006, 21:03
Miejscowość: Racibórz-AGL

Postprzez Andrzej Grodzki » Piątek, 18 Kwiecień 2008, 09:39

modelpiotrek napisał: jaka szerokośc pasków powinna byc z tego co pamietam to miały chyba szerokośc 3mm?

Jumbo miał wąskie paski zaledwie 0.8 x 0.15 mm tak podawał autor, ale na zdjęciach wyglądają na szersze ?
Pozdrawiam Andrzej Grodzki
Awatar użytkownika
Andrzej Grodzki
Site Admin
 
Posty: 745
Dołączenie: Środa, 1 Luty 2006, 21:38
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Tomek Osinski » Piątek, 16 Maj 2008, 19:49

Witam,
Ten inwigilator, to taki jakby turbulator, tylko przesunięty do tyłu i dodane kilku sztuk co pare % cięciwy?

Ciekawy patent i nazwa - na początku myślałem że to rozwinięcie pomysłu kol. Jakuba z malowaniem skrzydła na czarno od góry. :)

Dlaczego to sie inwigilator nazywa, a nie turbulator?

Jest już jakaś naukowa teoria? czy to czysto modelarski patent na razie?

Pozdrawiam,
Tomek
Awatar użytkownika
Tomek Osinski
Site Admin
 
Posty: 392
Dołączenie: Poniedziałek, 30 Styczeń 2006, 21:06
Miejscowość: Warszawa

Postprzez Krzysztof Różycki » Czwartek, 26 Czerwiec 2008, 12:09

Wykorzystanie jasnego koloru w górnej części i czarnego koloru w pokryciu dolnej części skrzydeł było podyktowane chęcią uodpornienia skrzydeł modelu na silne promieniowanie słoneczne. Przy bardzo silnym słońcu i temp 40 st. jest to dość istotne zwłaszcza w konstrukcjach o dużym wydłużeniu. Podobny jest cel malowania na biało węlowych kesonów lub srebrzystej, metalizowanej folii stosowanej w kesonach węglowych lub kewlarowych.
Pozdrawiam Krzysztof Różycki F1B
Krzysztof Różycki
 
Posty: 49
Dołączenie: Poniedziałek, 20 Luty 2006, 15:55
Miejscowość: Poznań

Postprzez kubit » Wtorek, 1 Lipiec 2008, 12:55

To nie jest dobry pomysł. Efektem nagrzewania się górnej powierzchni w znacznie większym stopniu będzie deformowanie się konstrukcji a nie zwiększenie siły nośnej.
Absolutnie nie polecam tego "wynalazku"

Stanisław Kubit
Stanisław Kubit
kubit
 
Posty: 237
Dołączenie: Środa, 8 Luty 2006, 23:23
Miejscowość: gliwice


Powróć do F1A, F1B, F1C, F1D, F1E, F1G, F1H, F1J, F1K, F1L, F1P, F1Q, F1R - swobodnie latające

cron