Regulamin klasy F1A standard
Wysłany: Czwartek, 17 Grudzień 2020, 19:02
Propagator i inicjator klasy F1A standard Prezes Ryszard Lewandowski zainicjował dyskusję na temat regulaminu klasy F1A standard, w której według dotychczasowego regulaminu rozgrywane są od kilku lat zawody.
Na podstawie mojego 65 letniego doświadczenia w startach modeli klasy F1A ( dawniej A-2) proponuję przyjąć następujący regulamin klasy F1A standard, który można zawrzeć w jednym zdaniu:
Klasa F1A standard to klasa F1A, w której dozwolone jest wykorzystanie wyłącznika czasowego jedynie do ograniczenia czasu lotu.
Uzasadnienie:
Taka definicja pozwala na stosowanie haków dynamicznych w tej klasie. Klasa F1A standard powinna wzmacniać sportowy charakter modelarstwa lotniczego.Taki charakter zapewnia zastosowanie haków dynamicznych. Zwiększa to atrakcyjność holowania modeli, wyszukiwania noszeń, pozwala w tym zakresie szkolić juniorów, którzy obecnie nie posiadają takich umiejętności. Typowy start juniora w MIstrzostwach Polski i innych zawodach to start "na krechę". Proponowana przez mnie definicja sprawia, że zakupione bardzo drogie modeli z LDA nie będą gwarantowały jakiejkolwiek przewagi nad modelami zbudowanymi z minimalnym wykorzystaniem materiałów kompozytowych a więc modeli tanich.
Na podstawie mojego 65 letniego doświadczenia w startach modeli klasy F1A ( dawniej A-2) proponuję przyjąć następujący regulamin klasy F1A standard, który można zawrzeć w jednym zdaniu:
Klasa F1A standard to klasa F1A, w której dozwolone jest wykorzystanie wyłącznika czasowego jedynie do ograniczenia czasu lotu.
Uzasadnienie:
Taka definicja pozwala na stosowanie haków dynamicznych w tej klasie. Klasa F1A standard powinna wzmacniać sportowy charakter modelarstwa lotniczego.Taki charakter zapewnia zastosowanie haków dynamicznych. Zwiększa to atrakcyjność holowania modeli, wyszukiwania noszeń, pozwala w tym zakresie szkolić juniorów, którzy obecnie nie posiadają takich umiejętności. Typowy start juniora w MIstrzostwach Polski i innych zawodach to start "na krechę". Proponowana przez mnie definicja sprawia, że zakupione bardzo drogie modeli z LDA nie będą gwarantowały jakiejkolwiek przewagi nad modelami zbudowanymi z minimalnym wykorzystaniem materiałów kompozytowych a więc modeli tanich.