Strona 2 z 2

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

PostWysłany: Poniedziałek, 28 Listopad 2011, 21:58
przez Andrzej Grodzki
Wklej tu na forum Oskarze ten przepis, bo ja mam teraz tylko wersję przepisów ze strony CIAM
http://www.fai.org/index.php?option=com_phocadownload&view=category&download=1804:sc4volf1freeflight11&id=
i nie mogę połapać się w tej numeracji.

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

PostWysłany: Poniedziałek, 28 Listopad 2011, 23:14
przez Oskar Bolko
Punkt 1.3.1 wspomnianego kodeksu FAI dt. wszystkich klas F1

1.3. CLASSIFICATION OF MODEL AIRCRAFT
1.3.1. Category F1 - Free Flight
This is a flight during which there exists no physical connection between the model aircraft and the
competitor or his helper. Radio control functions are allowed only when specifically stated in the rules for
the relevant class. Closed loop control systems with active sensors and operating aerodynamic flight
controls are not allowed, except for steering in F1E.


Całość zaczerpnięta z: http://www.fai.org/index.php?option=com ... s-2011&id=

gdzie można znaleźć wiele ciekawych informacji dt. przepisów, sposobu rozgrywania zawodów itp.

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

PostWysłany: Poniedziałek, 28 Listopad 2011, 23:58
przez Andrzej Grodzki
Tak, nie ma cienia wątpliwości, przepisy zabraniają użycia czujników i tworzenia automatycznych systemów kontroli lotu :
Closed loop control systems with active sensors and operating aerodynamic flight
controls are not allowed


Jak widać nie znam już przepisów, ale w takim razie po co zabroniona funkcja w e-timerze ?!
U... bardzo nieładnie to się kojarzy, czyżby ktoś chciał grać nie fair ?
Takie systemy dobrze opracowane dają dużą przewagę.

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

PostWysłany: Środa, 1 Luty 2012, 23:39
przez Henryk Urban
Cześć
Treningi Jima Parkera -LDA model :
http://www.faifreeflight.org/index.php? ... 2&Itemid=2

Pozdrawiam gorąco. :twisted:

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

PostWysłany: Sobota, 13 Kwiecień 2013, 02:02
przez Mariusz Jarecki
Zastanawiam się czasem co oznacza sformułowanie w regulaminie, że siła nośna jest wytwarzana przez siły aerodynamiczne działające na płaty nośne nieruchome względem modelu w locie. Czy mechanizacja do np klap w F1A to płaty ruchome względem modelu czy też nie. Start dynamiczny z mechanizacją (bo usterzenie to też płat) zgodny czy niezgodny z regulaminem. No tak czasem mam...

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

PostWysłany: Poniedziałek, 27 Maj 2013, 18:49
przez Henryk Urban
Witam
Kolego rozwieje twoje watpliwości,w przepisach mowa o ruchach płatów jak w śmigłowcu oraz skrzydłowcu.W modelach szybowców płaty nośne takich ruchów nie wykonują ,jest wszystko ok. Również w st.poziomym będzie wszystko ok.

Pozdrawiam.