Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Ranking F1N www.modelarze-krosno.xq.pl/rank15-arzutki-0.htm

Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Andrzej Grodzki » Sobota, 14 Maj 2011, 11:50

Zapraszam do lektury na mój blog:
http://pol2917.wordpress.com/?p=652
Pozdrawiam Andrzej Grodzki
Awatar użytkownika
Andrzej Grodzki
Site Admin
 
Posty: 723
Dołączenie: Środa, 1 Luty 2006, 21:38
Miejscowość: Warszawa

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Andrzej Grodzki » Niedziela, 15 Maj 2011, 11:56

Z pośpiechu zapomniałem podziękować Henrykowi Urbanowi za materiały do tekstu. Dziękuje.
Pozdrawiam Andrzej Grodzki
Awatar użytkownika
Andrzej Grodzki
Site Admin
 
Posty: 723
Dołączenie: Środa, 1 Luty 2006, 21:38
Miejscowość: Warszawa

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Henryk Urban » Poniedziałek, 30 Maj 2011, 14:15

Cześć
Powstała nowa grupa low drag airfoils,chyba czas zacząć budowę skrzydeł LDA 8) , ciekawe zdjęcia :
http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 276&v=wall

Narazie.
Awatar użytkownika
Henryk Urban
 
Posty: 161
Dołączenie: Czwartek, 24 Maj 2007, 17:27
Miejscowość: Lubin

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Andrzej Grodzki » Poniedziałek, 30 Maj 2011, 18:59

Henryk Urban napisał: chyba czas zacząć budowę skrzydeł LDA 8)

Hej.
Przy konieczności takiej dokładności wykonania skrzydła, nie widzę innej drogi tylko skrzydło laminatowe z formy, coś na wzór szybowców zdalnie sterowanych wyrzucanych z ręki F3K, ale mocniejszy dźwigar.
Pozdrawiam Andrzej Grodzki
Awatar użytkownika
Andrzej Grodzki
Site Admin
 
Posty: 723
Dołączenie: Środa, 1 Luty 2006, 21:38
Miejscowość: Warszawa

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Andrzej Grodzki » Wtorek, 31 Maj 2011, 15:29

Wprawdzie skrzydła na zdjęciu są do klasy F1E, ale stanowczo coś w tym stylu powinno być.
Image
http://www.hippocketaeronautics.com/hpa_forum/
Pozdrawiam Andrzej Grodzki
Awatar użytkownika
Andrzej Grodzki
Site Admin
 
Posty: 723
Dołączenie: Środa, 1 Luty 2006, 21:38
Miejscowość: Warszawa

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Andrzej Grodzki » Środa, 1 Czerwiec 2011, 11:14

Image
Pozdrawiam Andrzej Grodzki
Awatar użytkownika
Andrzej Grodzki
Site Admin
 
Posty: 723
Dołączenie: Środa, 1 Luty 2006, 21:38
Miejscowość: Warszawa

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Henryk Urban » Środa, 1 Czerwiec 2011, 20:58

Cześć
Ciekawy artykuł o modelu F1A -LDA opisuje Ken Bauer:
http://www.scribd.com/doc/35930689/2010 ... igest-June
trochę ciężkie wychodzą te płaty z pianki ale są takie wynalazki jak wypełniacz komórkowy hexagonalny i wtedy waga idzie w dół :D .A zastosował to cudo pewien modelarz do swojej klapówki ,zdjęcia są na grupie flappers. Można też zrobić mix ,w kesonie rohacell,herex itp. a tył wypełniacz komórkowy .
A jaki profil do tego ?, już mam pewien typ :twisted:

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Henryk Urban
 
Posty: 161
Dołączenie: Czwartek, 24 Maj 2007, 17:27
Miejscowość: Lubin

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Henryk Urban » Niedziela, 31 Lipiec 2011, 19:24

Cześć
W sprzedaży już dostępne skrzydła LDA : http://w-hobby.com/?p=Wings%20LDA

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Henryk Urban
 
Posty: 161
Dołączenie: Czwartek, 24 Maj 2007, 17:27
Miejscowość: Lubin

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Henryk Urban » Piątek, 5 Sierpień 2011, 20:25

Cześć
Kolejny artykuł o LDA,wychodzą nowe profile prof.Briana Egglestona o coraz lepszych osiągach :shock: :
http://www.thermiksense.de/index.php/zu ... stion.html

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Henryk Urban
 
Posty: 161
Dołączenie: Czwartek, 24 Maj 2007, 17:27
Miejscowość: Lubin

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Oskar Bolko » Czwartek, 17 Listopad 2011, 17:13

Witam

Jeśli ktoś byłby zainteresowany kesonami węglowymi do modeli swobodnie latających na profile typu LDA,

proszę o kontakt na: oskarbolko@wp.pl

Chętnie odpowiem na pytania w związku z nimi
Oskar Bolko
Oskar Bolko
 
Posty: 16
Dołączenie: Środa, 18 Październik 2006, 11:14
Miejscowość: Kamień

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Oskar Bolko » Niedziela, 27 Listopad 2011, 22:37

Witam

Amerykanie zakończyli prace nad nowym e-timerem klasy F1A, został nazwany FX10.
Jego pełna specyfikacja znajduje się na stronie: http://www.favionics.com/Favionics/FX10.html

Po pobieżnym zapoznaniu się z jego możliwościami nasuwa się pytanie, czy nie jest to "przerost formy nad treścią". Oprócz standardowych funkcji timera, posiada on również 3 osiowy czujnik przyspieszeń wysokiej rozdzielczości, którego obecność w modelu klasy F1 wydaje się co najmniej niepożądana, gdyż sugeruje możliwość takiego zaprogramowania, aby model w zależności od warunków zewnętrznych mógł w czasie lotu zmieniać swoje ustawienia. Tym samym może to wykraczać poza przepisy klas F1. Ponadto jeden z elementów zewnętrznych tego systemu umożliwia zdalną ingerencję w czas lotu (jego wydłużenie). Warto zainteresować się przy okazji zawodów międzynarodowych wyposażeniem konkurencji.
Oskar Bolko
Oskar Bolko
 
Posty: 16
Dołączenie: Środa, 18 Październik 2006, 11:14
Miejscowość: Kamień

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Andrzej Grodzki » Poniedziałek, 28 Listopad 2011, 01:27

Cześć.
Tak sobie myślę Oskarze, jeśli uznamy za jedyną definicję lotu swobodnego "nieingerencję człowieka". To każdy układ, mechaniczny, czy elektroniczny może być dozwolony. Nie ma wtedy znaczenia, czy model leci dzięki samo stabilizującemu się układowi mechanicznemu (stateczniki ), czy elektronicznemu, czy jak w tym przypadku "mieszanemu" mechaniczno-elektronicznemu. Człowiek nie steruje tym modelem w żadnym momencie lotu swobodnego, czyli lot jest swobodny w odróżnieniu od zdalnie sterowanego, czy sterowanego uwięzią.
Pozdrawiam Andrzej Grodzki
Awatar użytkownika
Andrzej Grodzki
Site Admin
 
Posty: 723
Dołączenie: Środa, 1 Luty 2006, 21:38
Miejscowość: Warszawa

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Tomek Osinski » Poniedziałek, 28 Listopad 2011, 08:46

Witam,
Jako że nie znam się na A2'kach, tym chętniej się wypowiem...
Andrzej ma rację.

Bo tak z grubsza...

W RC'akach istotą konkurencji jest pilotaż - zakazane są żyra i przekazywanie info z modelu do pilota - co sprawia, że dobrze wytresowany 12'latek od oseska wychowany z joystick'iem zamiast smoczka, może wygrywać spore zawody międzynarodowe zawstydzając seniorów w dowolnej klasie.

W swobodnych, odwrotnie, istotą konkurencji jest układ samoczynnego sterowania bez udziału człowieka od momentu startu. I to jest piękne w waszej konkurencji - brak limitów dla geniuszy technicznych.

W/g mnie nawet zastosowanie sztucznej inteligencji będzie zgodne z regulaminem, - co tam banalny GPS - o ile owa zmieści się "na pokładzie" szybowca.
Wyobrażam sobie, że w niedługim czasie A2'ka będzie sama odnajdywać noszenia, uciekać z duszeń, a po udanym locie wracać w rejon startu dokładnie do nogi właściciela, którego rozpozna bezbłędnie w tłumie zawodników po kolorze czapki chociażby.
Andrzej, pewnie powiesz, że do tego wcale nie trzeba sztucznej inteligencji, tylko dobrego programisty, mechanika lotu i meteorologa. Gdyby jednak do układu samoczynnego sterowania dodać opcję zbierania, magazynowania, analizy danych i... wnioskowania, czyli uczenia się, to taki układ będzie miał już cechy sztucznej inteligencji.
W skrócie...
W bliskiej przyszłości, by mieć dobry model swobodnielatający, będzie trzeba go często wyprowadzać na loty i nagradzać za udane fregmenty - pokazywać, co dobrze zrobił. :)
Hmmm... Coś jak tresowanie malucha-pilota w RC'akach.

Pozdrawiam,
Tomek

PS
Przesiadłem się na szybowce rc właśnie dlatego, że moje szybowce swobodne nie chciały wracać - większość mi pouciekała. Te wszystkie współczesne cacka elektroniczne uważam za absolutnie uzasadnione w swobodnych.
By oszacować popularność modelarstwa sportowego wystarczy zsumować listy startowe, nie trzeba sprzedawać "licencji".
Awatar użytkownika
Tomek Osinski
Site Admin
 
Posty: 382
Dołączenie: Poniedziałek, 30 Styczeń 2006, 21:06
Miejscowość: Warszawa

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Oskar Bolko » Poniedziałek, 28 Listopad 2011, 21:33

Drodzy Koledzy

Każde urządzenie można stosować w modelu, nawet najbardziej skomplikowane i złożone, jeżeli nie bierze się udziału w zawodach rozgrywanych wg. obowiązujących przepisów FAI lub krajowych, które są jednoznaczne. Urządzenie FX10 opracowane przez Rene Lindberger'a (GER) i Allarda van Wallene'a (NED) i zastosowane w ich modelach klasy F1A stoi w sprzeczności z FAI Sporting Code, section 4C p.1.3.1

Miłej lektury
Oskar Bolko
Oskar Bolko
 
Posty: 16
Dołączenie: Środa, 18 Październik 2006, 11:14
Miejscowość: Kamień

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Tomek Osinski » Poniedziałek, 28 Listopad 2011, 21:51

By kolega zacytował ten przepis dla porządku, bo nie wszyscy wiedzą o czym mowa z pamięci.
By oszacować popularność modelarstwa sportowego wystarczy zsumować listy startowe, nie trzeba sprzedawać "licencji".
Awatar użytkownika
Tomek Osinski
Site Admin
 
Posty: 382
Dołączenie: Poniedziałek, 30 Styczeń 2006, 21:06
Miejscowość: Warszawa

Następna

Powróć do F1A, F1B, F1C, F1D, F1E, F1G, F1H, F1J, F1K, F1L, F1P, F1Q, F1R - swobodnie latające