Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Free Flight Krosno

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Andrzej Grodzki » Poniedziałek, 28 Listopad 2011, 21:58

Wklej tu na forum Oskarze ten przepis, bo ja mam teraz tylko wersję przepisów ze strony CIAM
http://www.fai.org/index.php?option=com_phocadownload&view=category&download=1804:sc4volf1freeflight11&id=
i nie mogę połapać się w tej numeracji.
Pozdrawiam Andrzej Grodzki
Awatar użytkownika
Andrzej Grodzki
Site Admin
 
Posty: 745
Dołączenie: Środa, 1 Luty 2006, 21:38
Miejscowość: Warszawa

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Oskar Bolko » Poniedziałek, 28 Listopad 2011, 23:14

Punkt 1.3.1 wspomnianego kodeksu FAI dt. wszystkich klas F1

1.3. CLASSIFICATION OF MODEL AIRCRAFT
1.3.1. Category F1 - Free Flight
This is a flight during which there exists no physical connection between the model aircraft and the
competitor or his helper. Radio control functions are allowed only when specifically stated in the rules for
the relevant class. Closed loop control systems with active sensors and operating aerodynamic flight
controls are not allowed, except for steering in F1E.


Całość zaczerpnięta z: http://www.fai.org/index.php?option=com ... s-2011&id=

gdzie można znaleźć wiele ciekawych informacji dt. przepisów, sposobu rozgrywania zawodów itp.
Oskar Bolko
Oskar Bolko
 
Posty: 16
Dołączenie: Środa, 18 Październik 2006, 11:14
Miejscowość: Kamień

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Andrzej Grodzki » Poniedziałek, 28 Listopad 2011, 23:58

Tak, nie ma cienia wątpliwości, przepisy zabraniają użycia czujników i tworzenia automatycznych systemów kontroli lotu :
Closed loop control systems with active sensors and operating aerodynamic flight
controls are not allowed


Jak widać nie znam już przepisów, ale w takim razie po co zabroniona funkcja w e-timerze ?!
U... bardzo nieładnie to się kojarzy, czyżby ktoś chciał grać nie fair ?
Takie systemy dobrze opracowane dają dużą przewagę.
Pozdrawiam Andrzej Grodzki
Awatar użytkownika
Andrzej Grodzki
Site Admin
 
Posty: 745
Dołączenie: Środa, 1 Luty 2006, 21:38
Miejscowość: Warszawa

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Henryk Urban » Środa, 1 Luty 2012, 23:39

Cześć
Treningi Jima Parkera -LDA model :
http://www.faifreeflight.org/index.php? ... 2&Itemid=2

Pozdrawiam gorąco. :twisted:
Awatar użytkownika
Henryk Urban
 
Posty: 162
Dołączenie: Czwartek, 24 Maj 2007, 17:27
Miejscowość: Lubin

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Mariusz Jarecki » Sobota, 13 Kwiecień 2013, 02:02

Zastanawiam się czasem co oznacza sformułowanie w regulaminie, że siła nośna jest wytwarzana przez siły aerodynamiczne działające na płaty nośne nieruchome względem modelu w locie. Czy mechanizacja do np klap w F1A to płaty ruchome względem modelu czy też nie. Start dynamiczny z mechanizacją (bo usterzenie to też płat) zgodny czy niezgodny z regulaminem. No tak czasem mam...
Mariusz Jarecki
 
Posty: 4
Dołączenie: Środa, 19 Sierpień 2009, 22:58

Re: Dwie idee rozwoju szybowców F1A

Postprzez Henryk Urban » Poniedziałek, 27 Maj 2013, 18:49

Witam
Kolego rozwieje twoje watpliwości,w przepisach mowa o ruchach płatów jak w śmigłowcu oraz skrzydłowcu.W modelach szybowców płaty nośne takich ruchów nie wykonują ,jest wszystko ok. Również w st.poziomym będzie wszystko ok.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Henryk Urban
 
Posty: 162
Dołączenie: Czwartek, 24 Maj 2007, 17:27
Miejscowość: Lubin

Poprzednia

Powróć do F1A, F1B, F1C, F1D, F1E, F1G, F1H, F1J, F1K, F1L, F1P, F1Q, F1R - swobodnie latające

cron