Zaprszamy serdecznie do udziału w Mistrzostwach Polski i zawodach zaliczanych do Pucharu Polski w klasie modeli RCES. Liczymy na zaktywizowanie tej klasy modeli ( RCES- to nazwa tymczasowa) i dużą frekwencję.
Stanisław Kubit
Mistrzostwa Polski Modeli Zdalnie Sterowanych z Napędem Elektrycznym RCES
Zapraszamy do udziału w Mistrzostwach Polski Modeli Zdalnie Sterowanych z Napędem Elektrycznym RCES, które rozegrane zostaną na lotnisku w Gliwicach 2 maja ( w niedzielę) 2010 roku.
Zawody przeprowadzone będą bez podziału na kategorie wiekowe a organizatorzy nie zapewniają zakwaterowania i wyżywienia. Obowiązują licencje sportowe Aeroklubu Polskiego ważne na 2010 rok. Zgłoszenie prosimy wysyłać drogą elektroniczną do dnia 26 kwietnia 2009 roku ( qbit@digi.pl) z podaniem minimum częstotliwosci 2 kwarców, które mogą być przez zawodnika używane w trakcie zawodów.
Opłaty startowe :
Młodzicy, juniorzy młodsi i juniorzy ? 20 zł
Seniorzy -30 zł
Program zawodów:
2 maja 800 ? 1000 Rejestracja i trening
( niedziela)
1000 ? 1630 Mistrzostwa Polski w klasie RCES
(4 starty każdego zawodnika)
1730 Zakończenie Mistrzostw
Nagrody:
Zawodnicy, którzy zdobędą trzy pierwsze miejsca otrzymają: puchary, dyplomy i medale Aeroklubu Polskiego
Zapraszamy:
Ryszard Jurecki
dr inż. Stanisław Kubit
Ogólnopolskie Zawody Modeli Zdalnie Sterowanych z Napędem Elektrycznym RCES zaliczane do Pucharu Polski
Zapraszamy do udziału w Ogólnopolskich Zawodach Modeli Zdalnie Sterowanych z Napędem Elektrycznym RCES zaliczanych do Pucharu Polski, które rozegrane zostaną na lotnisku w Gliwicach 1 maja ( w niedzielę) 2010 roku.
Zawody przeprowadzone będą bez podziału na kategorie wiekowe a organizatorzy nie zapewniają zakwaterowania i wyżywienia. Obowiązują licencje sportowe Aeroklubu Polskiego ważne na 2010 rok. Zgłoszenie prosimy wysyłać drogą elektroniczną do dnia 26 kwietnia 2009 roku ( qbit@digi.pl) z podaniem minimum częstotliwosci 2 kwarców, które mogą być przez zawodnika używane w trakcie zawodów.
Opłaty startowe :
Młodzicy, juniorzy młodsi i juniorzy ? 20 zł
Seniorzy -30 zł
Program zawodów:
1 maja 800 ? 1000 Rejestracja i trening
( sobota)
1000 ? 1630 Puchar Polski w klasie RCES
(4 starty każdego zawodnika)
1730 Zakończenie Zawodów
Nagrody:
Zawodnicy, którzy zdobędą trzy pierwsze miejsca otrzymają: puchary i dyplomy
Zapraszamy:
Ryszard Jurecki
dr inż. Stanisław Kubit
KATEGORIA RCES - elektroszybowce zdalnie sterowane
1. Definicja
Model latający, w którym siła nośna wytwarzana jest przez siły aerodynamiczne działające na płaszczyzny nośne nieruchome podczas lotu, z wyjątkiem
powierzchni używanych do sterowania. Napęd stanowi silnik elektryczny, stałe lub składane śmigło, oraz dowolny zestaw akumulatorów napędowych.
2. Wykonawca modelu
Zawodnik nie musi być wykonawcą modelu.
3. Charakterystyka techniczna
Max. powierzchnia nośna 150 dm2
Max. waga 5 kg
Obciążenie powierzchni nośnej 12g - 75g/dm2
4. Transmisja informacji
Przekaz informacji z modelu do pilota jest zabroniony.
5. Ilość modeli
Zawodnik może używać 2 modele.
6. Zawodnik i pomocnik
Zawodnik musi obsługiwać swoją aparaturę osobiście. Pilot może mieć 1 pomocnika.
7. Definicja próby i lotu oficjalnego
W ciągu 10 minutowego czasu startowego są dozwolone 2 próby. Próba zaczyna się wypuszczeniem modelu, ponowne włączenie silnika anuluje pierwszą
próbę i następuje druga próba, którą kończy lądowanie lub wizualna strata modelu z pola widzenia po 10 sek. Użycie drugiej próby będzie uważane jako
lot ważny.
Zawodnikowi przysługuje nowy czas startowy jeśli:
a) sędziowie potwierdzą zakłócenia radiowe
b) sędziowie potwierdzą zderzenie modeli w locie
8. Nie uznanie lotu
Zawodnik nie otrzyma punktów za lot w przypadku:
a) niskiego przelotu nad ludźmi
b) pilot ma więcej jak jednego pomocnika
c) jeśli model jest sterowany przez inną osobę niż pilot
d) odpadnięcia części modelu podczas lotu
e) model wylądował po upływie 10 min czasu startowego
9. Organizacja startów
Podczas odprawy z zawodnikami musi być ogłoszona ilość kolejek lotów o której decyduje sędzia główny i jury. Minimalna ilość lotów to 4 .Maksymalna
ilość jest nie określona i jest uwarunkowana pogodą. Zawodnicy będą łączeni w grupy w sposób losowy, zgodnie z posiadanymi częstotliwościami
. Zawodnikom przysługuje 5 min czas przygotowawczy, w czasie którego wydane zostaną nadajniki.
10. Loty
Przed startem pilot musi pokazać sędziemu jak włącza i wyłącza silnik oraz komunikować to podczas lotu. Start powinien nastąpić w swojej strefie
lądowania po ogłoszeniu przez sędziego głównego początku czasu startowego.
- Zawody polegają na długotrwałości lotu ślizgowego i celności lądowania.
- Czas lotu ślizgowego 540 sek..każda sek. to 1 pkt. ponad 540 sek. karne -1 pkt. za każdą sek.
- Czas startowy wynosi 600 sek. po przekroczeniu tego czasu 0 pkt.
- Czas pracy silnika dowolny.
11. Celność lądowania.
Dodatkowe punkty będa przyznane za celne lądowanie:
odległość do 2 mb - 30 pkt 10 mb - 10 pkt
4 mb - 25 pkt 12 mb - 5 pkt
6 mb - 20 pkt 14 mb - 1 pkt
8 mb - 15 pkt ponad 14 mb - 0 pkt
Odległość jest mierzona od środka koła swojej strefy lądowania do kołpaka modelu.
Nie przyznaje się punktów jeśli model podczas lądowania dotknie pilota lub pomocnika.
12. Klasyfikacja
Jeśli w zawodach rozegrano 4 kolejki to suma tych lotów decyduje o zajętym miejscu. Jeśli rozegrano więcej jak 4 kolejki to najsłabszą kolejkę
danego zawodnika się skreśla. W przypadku uzyskania remisu o kolejności rozstrzyga dodatkowy lot